søndag 29. januar 2017

Aforsimer II




Januar har blitt brukt til å sette sammen en ny samling korte dikt. Jeg har døpt dem «Aforismer II» og bundet dem inn i flere små og litt større bøker. Alle er forskjellige, det skal være litt som å tre inn i en egen verden å åpne dem. Jeg bruker lang tid på å velge papir og rive i samme størrelse, noe til å skrive på og noe er der for å gå en farge, opplevelse eller overraskelse. Når jeg sitter der med den store linjalen og river er jeg helt avslappet i hodet, der er ikke en tanke, det er terapi mot stress. Størrelsen på boken blir til etter hvilket papir jeg velger, eller ut fra bildet jeg skal bruke til forside. Samlingene blir nok med på utstilling en gang, foreløpig ligger de i nettbukken for salg. 
Diktet på s. 3 lyder:







DU

Du som vender
ansiktet mot meg
er sol som varmar
vinterkald hud






























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar