onsdag 5. april 2017

Påsken




 







Denne påsken skal jeg få hente fram utstillingen jeg laget til Forsand kirke under SPOR i fjor, og stille dem ut i Jørpeland kirke. Jeg laget et tablå til hver av handlingen på skjærtorsdag, langfredag og første påskedag, og de skal få være med på gudstjenestene. Påsken er den beste høytiden for meg, den inneholder alt: Vennskap, trofasthet, svik, angst, tortur, drap, død og endelig seier. Jeg griner jeg meg gjennom historien hvert år, den berører hver gang, og jeg gleder meg sånn til å få lov lage dette som en del av feiringen.  


*****

 
Og Palmehelgen er det kulturvandring og SPOR i Forsand igjen. Jeg skal ikke ha egen utstilling der i år, for jeg har laget så lite nytt siden i fjor, har bare brukt til på å skrive på ting som enda ikke er publisert. Men jeg skal få ha noen håndlagede bøker til salgs hos vennene mine på altelier RITE, så de får komme ut og lufte seg litt.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar