tirsdag 23. januar 2018

Opplesing

Jeg har noen gøye leseoppdrag utover våren, og det er en trøst til den misdlykkede følelsen jeg hadde før jul da jeg syntes Vadested solgte så lite og tregt. Det tar tid og selge en diktsamling,  og det vet jeg jo egentlig.  Jeg tenkte bare at siden denne var både bedre og finere å se på enn de forrige,  ville den selge mer. Men det er ikke den type logikk som gjelder i dette spillet.  Hva som gjelder,  vet jeg jammen ikke. Jeg får bare gjøre det jeg liker,  og det er å lese. Jeg var og leste i en litteratur-gruppe sist uke,  og det var utrolig gøy! De som lyttet satt på andre siden av et salongbord, det var jo mye nærmere enn vanlig og kunne blitt ekkelt om de ikke likte det de hørte, for det hadde jeg jo sett med en gang.  Men de tok imot,  og de var flotte kvinner som det var virkelig et kick å møte blikkene til. Sånt vil jeg gjøre mer av, og leiter etter anledninger.

Et dikt jeg alltid tar med når jeg leser, er det første:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar