fredag 1. juni 2018

Sol!


Jeg har ikke skrevet på en hel måned! Solen kom, og det er mange år siden jeg har vært så tvers gjennom varm  som nå, det har vært regntunge somre uten de feriene sørover jeg egentlig er avhengig av. Batteriene var skikkelig tomme etter en fæl vinter, og jeg måtte bare være ute! Jobbe i hagen, bade, ro, gå på fjellet, gå til sjøen, lage mat, vanne hagen og bade en gang til. Og jeg kjente at jeg kan bare ikke være inne og skrive nå, jeg må bare være i dette og kommer aldri til å bli lei. Det ble jeg ikke heller, men til slutt ble jeg en slags mett og skjønte at det er nok timer igjen av døgnet til å være ute selv om jeg skriver en time eller to om morgenen. Så nå er jeg i gang, trekker ned gardinen, åpner vinduet og setter meg ved min nye skriveplate og jobber. Og det var fint å møte personene i romanen igjen, jeg har savnet dem, og de hadde mye å fortelle nå som vi ikke har snakket sammen så lenge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar