tirsdag 18. januar 2011

Papir

Siste uke, tok jeg fri fra redigeringen av diktsamlingen som snart er klar til å sendes til et forlag:
Jeg var hos Wenche - kunstneren på Rettedal som inspirerer meg så mye - og laget papir. Det var mye arbeid! Godt papir vi hadde samlet lenge, var revet i småbiter og lagt i bløt da vi begynte. Dette kjørte vi til en masse i foodprosessor. Massen la vi flatt og laget ark av. Mens det enda var vått, kunne vi legge inn biter, maling og alt mulig morro for å få bilder ut av det. Jeg laget utganspunkt for flere "Lyriske Dråper" på denne måten de to dagene. Så produksjonshastigheten var i grunnen høy, når jeg vet at jeg kan bruke en hel dag på en enkelt noen ganger. De lyriske dråpene er en historie, med bilde på ene siden og et kort dikt på andre. Jeg liker dem, der de henger i en snor og lever fritt og veksler mellom hvilken side de vil vise meg den dagen.

2 kommentarer:

  1. Hei Synnøve!

    Det gjorde virkelig godt å lese en av dine "Lyriske dråper"!! Papiret var utrolig
    vakkert! Skulle gjerne sett dette i virkeligheten......
    Kanskje du driver med salg?

    SvarSlett
  2. Veldig bra Synnøve!!!
    Hilsen Jan S.

    SvarSlett