fredag 2. september 2011

Boken er her

Etter en lang selvpålagt pause fra kreativt arbeid i sommer, er jeg igang igjen! Jeg nyter å rive papir, male og lime. Arbeidsrommet mitt lukter igjen lim og vått papir, og jeg er igjen lykkelig over å få lov å drive med noe så givende. Jeg har fått laget ferdig to bilder som ble bestilt i sommer, og begynt på flere andre.

Så kom boken i posten! Der lå den og smilte og jeg tenkte: - Hjelpe meg, er du der alt? Den er fint, det må jeg ærlig innrømme. Men den er liksom ikke min lenger. I den lange, krevende prosessen med å lage ferdig en bok, må jeg kvitte seg med den bit for bit. Så når siste bilde til forsiden var sendt rett før ferien, sendte jeg den bokstavelig talt ut av hjerte og tanke. Litt har jeg vel tenkte på den i sommer. Men den var likevel langt vekke, da den plutselig kom i posten. De som har forhåndsbestilt den, har fått den, og jeg har fått en ladning å selge. Så nå er utgivelsen i gang. Det kjennes ekkelt å måtte selge og alt det der, så jeg tenker mest på det som er gøy med det hele. Boksleppet, tror jeg blir gøy! Det blir sang og musikk og noen uroer skal få være med, og jeg har verdens beste sjef som hjelper til å lage det på biblioteket. Jeg begynner å skjønne vitsen med forlag, for de tar seg av innbydelser og en hel del salg og annet som jeg har brukt evigheter på før. Kort sagt, det er noe jeg ikke gjør aleine. Alt blir gøyere da.
Og boksleppet blir:

                    5. okt kl 1930 på Forsand bibliotek

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar