tirsdag 27. september 2011

Piemonte

En langhelg i Piemonte har ladet batteriene litt etter den våte, ekle sommeren. Jeg tror jeg må ha aner fra Italia. Der føler jeg meg bare hjemme, med maten, solen, menneskene. Alt er vennlig og passer mitt litt langsomme tempo. Men så har vi bare vært i vindistriktene i nord og rundt Roma. Så neste gang hadde det vært deilig med en lang reise til sør. Å, nå skal jeg drømme om det i vinter! Lurer dessuten på om ikke bildene fra netthinnen fra dette vakre landskapet snart begynner å vise seg i bildene jeg lager. Alt er vakkert, estetisk, gjennomført. De slenger ikke bare opp et bygg og tenker det får vel virke. En lise for sjelen å se så mye fint, for en estetitiker som meg.

Hjemme igjen plalegges bokslepet videre, og i morgen kommer lokalavisen på besøk...

1 kommentar:

  1. Den turen fortjente dere virkelig!
    Tusen takk for en nydelig opplevelse i kveld!
    Vi ble skikkelig berørt!
    Har reklamert for deg på min blogg i kveld.
    Stikk gjerne innom :o)
    Lykke til med boksalget.Håper mange får oppleve de snertne, slagferdige,dype og ærlige diktene dine!
    Klem fra Sol

    SvarSlett