tirsdag 11. oktober 2011

En link og et spørsmål

Bokprogrammet har kåret norges fineste bokhylle.
Se! Der var mye fint!
http://www.nrk.no/nyheter/kultur/litteratur/1.7827638


En kvinne som driver fyfsisk aktivitet med kreftsyke (-og frisk, forstod jeg)
ringte for en stund siden og spurte om hun kunne bruke dette diktet i der:

MELLOMROMMET
Rommet mellom 
to vingeslag
  sidene i en bok
  stegene føttene tar
   
Rommet mellom 
  oss som
gir nødvendig plass
til å bevege seg
der jeg liker å være
Det var klart hun kunne!
I går ringte hun tilbake og fortalte hun hadde brukt det i flere anledninger, og nå hadde hun falt for KOMPASS (står i margen på siden her), og ville gjerne bruke dette diktet videre. Det var også sendt Dagens Næringsliv for å være med i en artikkel. Om det var i orden? Jeg måtte svare ærlig at dikt som er gitt ut, trenger man ikke tillatelse for å bruke. Men du, så glad jeg blir når noen spør likevel! Aller mest det å da få vite litt hvor diktene mine havner. Skrekken er jo at de blir brukt til noe grusomt, som står lysår fra det jeg ville da jeg skrev dem. Dette, var lett å stå for!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar