fredag 8. mars 2013

to uker til SPOR

 I morgen er det to uker til årets store happening i lille Forsand:
Kulturvandingen SPOR. Kart vil bli sendt ut i store mengder i ukene
som kommer, så alle som vil skal kunne komme og besøke oss.
På kartet er det merket av 15 steder å besøke kreative folk av mange
slag samt kultursteder, mat og åpen kirke. Jeg skal ha "Tenkesnor"
ute i hagen og bøker og bilder inne i huset.

Nå har jeg gjort ferdig en hel bunke håndlagede bøker.
De tar ungangspunkt i bilder jeg hadde, så er sidene revet til i
samme størrelse. Bøkene har forskjellig papir og bilder i blanding,
diktene er printet på og alt sydd sammen i ryggen. Ingen av bøkene
er perfekte. Alle har èn eller mange "feil". Det har blitt en
bestemmelse for meg: Ikke noe av det jeg lager skal være perfekt.
Det perfekte er kjedelig! Dessuten er ikke noe annet perfekt enn
Guds fantastiske skaperverk, men ikke perfekt i betydningen bent
og pent. Alt som lever er sprell levende og fult av overraskelser.
 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar