fredag 4. oktober 2013

Med bilder

Høsten er visuell. Og jeg har fått nytt kamera til å fange den. Det gamle tålte ikke vann, og likte til min overraskelse ikke å bli vått to ganger på en sommer.... Jeg hadde ikke råd til nytt, nytt, selv om det fristet veldig. Men endte opp med et brukt Canon, som var bare litt nyere modell enn det gamle. Jeg trøster meg med at det er lett å ta i bruk, for jeg kjenner det allerede. Har løpt rundt i skog og fjell for å ta bilder disse dagene med sol. Men så fant jeg de aller beste motivene i husveggen. Det finnes en del forslitte ordtak om slikt, jeg nevner dem ikke...

 


 
 
 ______________________________________________________________________________



Samtidig jobber jeg med bilder til neste bok, som synes langt unna nå som jeg har gitt opp historiene fordi jeg ikke kom lenger med dem nå. Jeg ser for meg en bok som er en egen verden når man åpner den, og da kan det ikke være bare dikt, det må det i alle fall bilder med. Nå går jeg gjennom bilder av det jeg har laget siste årene. Jeg begynte nemlig å ta bilder av alt, mest for gøy. Siden oppdaget jeg at vi har en kjempegod scanner på biblioteket, og har gått over til den. Av og til er det gøy å leke litt med bildene. Jeg går inn i dem og zoomer og klipper ut små biter, som jeg redigerer litt og dermed har jeg et nytt bilde, som jeg ikke så mens jeg laget det store.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar