onsdag 16. oktober 2013

Vise og lyrikk- kveld


 Vi har begynt å planlegge en vise og lyrikk-kveld her i bygden om to uker. Vi, er mannen Harald som synger, Johannes som spiller gitar. Og jeg skal lese dikt og et eventyr. Det er gøy å være i gang, det å være flere sammen med meninger og vinklinger som er annerledes enn mine. Deilig fordi jeg gjør så mye på egenhånd, og det er veldig spennende med toner til ordene. Johannes er så god til å spille, han lager driv over det han gjør. Jeg oppdager at diktene har en rytme som kan følges, og at de blir annerledes når jeg leser dem sammen med musikken. Vi har satt et spennende tema for å få en rød tråd gjennom kvelden. Og jeg har laget plakat. Den er ikke akkurat profesjonell, men det var sånn den måtte bli når det var jeg som laget den!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar