søndag 5. januar 2014

Bestemmelse


Det er en stund til påske, men jeg har likevel begynt å tenke på SPOR-utstillingen i Palmehelgen, for den krever at jeg har endel visuelle arbeider å henge opp. Før jul ryddet jeg i ateilèet og fant nesten ferdig arbeid, som har lagt og ventet og fristet hele romjulen. Disse dagene har jeg gått i gang og laget ferdige bilder og gjort om noen misslykka ting. Det er en god følelse. 

Nå skal jeg skrive fremover, og det krever en bestemmelse, for det er så lett og ta fatt i og gjøre noe visuelt av det skriver - lage en collage eller et fat. Det viser igjen, og er gøy å lage. Men som jeg har kjent mange ganger før: Jeg går tom uten å ha noen nye tekster å jobbe med.

Om et par uker skal jeg levere en stor håndlaget bok til en vandreutstilling i Ryfylke, som heter Ope Dør. Men den er nesten ferdig. Så nå kaster jeg meg ut i skrivingen for resten av dagen. Bestemmelse tatt!
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar