mandag 13. juni 2016

Vadested


Jeg har uten å vite det hatt problemer med å motta e-post i nesten to måneder! Det kom mindre og mindre i innboksen men jeg klarte ikke å finne ut hva som var galt. En stund hadde jeg brukt Gmail til å motta e-post og det skulle jo være så enormt driftsikkert, men viste seg å være egenrådige greier. Til slutt fikk jeg hjelp av doktor Øyvind, som ikke kunne stille en klar diagnose men i alle fall klarte å finne all e-posten min. (på adressen som fungerer, nemlig denne: s.virkesdal@gmail.com) Det ramlet inn haugevis av ulest post og jeg hadde arbeid i mange dager med å rydde opp i alle missforståelsene som hadde hopet seg opp fordi folk ikke hørte fra meg. En av dem var over en måned gammel og var fra forfatteren som hadde sagt ja til å være konsulent og lese romanen min, hun hadde blitt syk og kunne ikke ta oppdraget likevel... Dermed var det bare å begynne forfra og leite etter ny konsulent, og det lyktes heldigvis så nå har Linda Gabrielsen fått manuset for å lese og gi tilbakemelding. Men mens jeg ventet på svar som aldri kom, begynte jeg altså å se gjennom diktene som hadde hopet seg opp siste året. De er ulik i lengde og form, men handlet mye om det samme: Det å nå frem til hverandre, til seg selv og våge seg ut i det ukjente. Navnet ble derfor VADESTED og den er nå sendt ut i verden på leit etter forlag. Jeg sendte til de samme som fikk romanen i vinter, og gidder ikke være sjenert eller avvist eller noe, jeg fortsetter å sende til de tar imot det jeg skriver og vil gi det ut! Det er planen.Her er et par av de korte diktene fra samlingen:




SIKRING

Hun låste
med skoddene på
for blesten

Og glemte åpne
når solen kom




ÅPNING

En dør som gled opp
et glimt av lys
blant alt det stengde

Og jeg som våget
gå inn




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar