fredag 18. august 2017

Vengespenn



Det er deilig å skrive igjen, lagre ferien bak i hodet som minne og kjenne at den fortsatt sitter i kroppen. Snevet av varme mellom regnbygene er lagret i huden og magen er fortsatt full av bær og grønnsaker, vin og mye god mat. (Jeg har det med sommeren som andre har det med jul: det er mye mat jeg bare MÅ ha.) Og jeg har lært noe viktig av at vi ikke kom oss til Italia likevel i ferien: At det er samme hvor man er, bare man har det godt sammen de en er der sammen med. For vi har hatt det veldig godt sammen i den lille familien vår. Så kanskje bruker vi for mye tid på å planlegge hvor vi skal og for lite på hvordan vi skal ha det sammen der?

Men dette med å skrive på arbeidsrommet hjemme, er mye vanskeligere nå som vi er flere i huset og det er mye å huske på og gjøre. Jeg har ofte i året som har gått tenkt på om jeg skulle funnet et sted ute av huset å jobbe noen dager i uken. Men det er jo ikke økonomi i det jeg driver med, så jeg kan ikke betale dyr leie et sted, og har lagt det vekk igjen hver gang. Men nå etter ferien begynte jeg å leite og spørre litt rundt. Og tilbudet kom et sted jeg ikke hadde spurt: Brit Valheim som syr bilder har et galleri i kjelleren, galleri Vengespenn. Du kan skrive der! sa hun. Så nå skal jeg prøve det ut. Her er siden hennes med bilder av noe av det hun lager: http://britvalheim.com/


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar