tirsdag 29. august 2017

Ut i verden

Forsiden på den nye boken!




Endelig har jeg satt dato for bokslepp. Det var ikke lett å få til å passe med høstferie og jakt og musiker. Men det blir 6. oktober kl 19 i Rosehagen på Jørpeland. Vennen vår Trond skal spille gitar og Harald skal synge. Det begynner å sige inn nå, at jeg skal få stå der med en ferdig bok og lese og møte blikkene til de som har kommet for å høre, og dele diktene jeg har skrevet. Jeg gleder meg! (Lurer på om jeg ikke må kjøpe meg en ny kjole, men jeg har jo kjoler, ville mannen sagt, så det er best å ikke si det til noen…) Nervøsiteten har også begynt å komme. Når jeg ikke får sove, står jeg opp og river papir til bokmerker. Målet er å ha et eget i hver bok jeg selger selv.

For å gjøre klart for salg av ny bok, har jeg gjort to fremstøt med å selge den gamle «Øyeblikk» og håndlagede «OM» (aforismer). Det ene stedet er Rosehagen, der boksleppet skal være. Den andre er nye Bibelbutikken i Sandnes. De nye eierne der kjenner jeg fra Pilegrimsgarden og de var så positive til å ta inn det jeg har laget. Men de fikk et problem med å klassifisere om de var bok eller kunst, de der håndlagede, om det skulle betales moms av salget eller ikke. De endte på kunst, og det synes jeg var morsomt å ta med seg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar