onsdag 2. mai 2018

Mini litteraturfestival

Dette er helt sant:
Rektor på ungdomsskolen, jeg kjenner han bitte litt, ringte en kveld:
- Hei. Vi skal ha en mini litteraturfestival på skolen, Tore Renberg skulle komme og snakke om det å skrive, men så har han blitt syk nå rett før. Kunne du tenke deg å komme i stedet for?
Og jeg ble jo så stolt over å bli nevnt i samme setning som en av mine helter. Og kjente at ja, det kunne jeg gjerne. Jeg har faktisk tenkt på at det hadde vært gøy å snakke til ungdom, om det å skape og finne sin greie i dette livet. Jeg har til og med skrevet til de som har med "Den kulturelle skolesekken" å gjøre på fylket, men de driver ikke å svarer på henvendelser i tide og utide, så jeg vet ikke noe om det enda. Så lyst hadde jeg. Men. Jeg var så vanvittig forkjøla, hadde ikke overskudd til å skrive et bra foredrag på 45 minutter på noen dager og knapt stemme til å formidle det med etterpå. Så jeg måtte til min ergrelse takke nei... Men spørsmålet gjorde noe med meg, vekket noe. Og jeg håper jeg finner en mulighet til å få gjort noe med det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar