mandag 26. november 2018

Nye dører



Det har vært mye nytt i livet denne høsten, små ting som betyr mye. Som at jeg har fått jobb som vikar på biblioteket igjen. Det er samme systemet som på Forsand, der jeg jobbet i fire år, så det var lett å komme inn i. Men mye nytt i et større bibliotek med mye aktivitet, veldig gøy og travelt men ikke så ofte jeg jobber, og det passer meg bra. Og så har jeg blitt invitert med i et litteratur-gruppe, og det har jeg ønsket meg lenge. Jeg gleder meg til neste møte for det er sånne utrolig flotte mennesker i den gruppen. Men det er travelt, har jeg oppdaget, å måtte lese en bok i måneden til gruppen, i tillegg til de jeg bare MÅ låne på biblioteket og lese!

Og så inviterte Guri Hovland meg til å ha utstillingen helg i lokalene hennes på Sørskår kai nord for Tau. En gammel landhandel, liten og rå og intim, jeg likte rommet og damen godt og tenkte det blir kanskje litt mye å skrive roman, være vikar og lage klar en utstilling. Men jeg hadde lyst, og vil liksom si ja når noen gir meg en sjanse. Og det har gått bra å lage ferdig masse påbegynt arbeid ved siden av skrivingen. Jeg må bare være strukturert, for når jeg går inn i romanen må jeg være der noen dager. Og det er om å gjøre å ikke gå tom for krefter nå, for nå er det mye fint jeg vil ha med meg! 

Utstillingen på kaien er åpen 7-9 desember,
fredag  kl 17-20
lørdag  kl 12-16
søndag kl 12-16
Nye fjøler og gammel rekved klare for utstilling


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar