onsdag 14. november 2018

Registermelding

Jeg fikk et brev fra Brønnøysundreigstrene: Det var ikke registrert aktivitet i enkeltmannsforetaket mitt på en stund, og det ville bli stengt dersom jeg ikke kunne bevise at det var aktivt. Jeg vil jo ha firmaet mitt, så jeg leitet og fant en elektronisk registermelding jeg måtte fylle ut og legge ved dokumentasjon. Det tok omtrent en time, altså en halv arbeidsøkt.  Så sendte jeg det inn, og fikk en mail som sa at skjema ikke var signert,  åpnet det og leste at det ikke trengte signering. Og sånn løp jeg i ring til jeg var ganske svett og ringte et nummer og stod i kø for å få hjelp, de sa bare vent og se om du får en kvittering. Da var den arbeidsdagen gått. Så gikk det en uke og ingen kvittering kom, jeg vil jo ha firmaet mitt, så jeg stilte meg i ny telefonkø for å få hjelp, ble brutt to ganger da jeg endelig kom gjennom og ventet 20 nye minutter på svar. Jeg hadde ringt feil sted, ny kø, nytt feil nummer men da sa jeg sett meg over dit jeg skal  jeg har ikke hele dagen til dette! Da fikk jeg endelig hjelp og signert og kvittering og alt. Og en ny arbeidsdag hadde gått. Men jeg har firmaet enda, det heter "Mellomrom" og er fortsatt mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar