fredag 3. september 2010

Bøker

Etter en stund uten, har jeg fått ny skriver. - Type laser, og den virker hver gang! Dermed kan jeg endelig lage flere dikt-bøker. Etter tips fra Tora Liv (fast konsulent og korrekturleser med kun takknemlighet som betaling) har jeg begynt å lage samlinger med tema: Jeg skriver nye dikt ut på lekkert papir og binder dem inn i forsider av akvarell- eller collage-bilder. Jeg kan bruke dagevis på en bok, og tiden eksisterer ikke mens jeg holder på. Har jeg en avtale et sted, må jeg ha på alarm for å huske at jeg skal stoppe! Nå sitter jeg og ser på dem, og lurer på hva i all verden jeg skal selge dem for. Hvordan omsette sånt i kroner og øre? Det går jo ikke... Hva noen mon tro vil betale for dem, blir det som bestemmer. Og at noen en gang skal åpne en bok og lese med et snev av dem gleden jeg hadde da jeg laget dem - det er det jeg vil. Men jeg skulle visst ansatt en selger...

Dikt med naturen som inspirasjon og bilde.

Som tittlen sier: Dikt om det som foregår mellom oss
levende mennesker. Ingen av samlingene er like,
hverken inni eller utenpå.

1 kommentar:

  1. Nydelige ting du lager,men jeg forstår problemet med å sette prisen for salg.en skal jo selge "barna" sine.en liten del av en selv.
    Klem fra Sol

    SvarSlett