tirsdag 19. november 2013

Teaterprogram

Den siste uken har vært spesielt kulturell: Jeg har vært på teater to ganger. Først og så fantastiske "Teaterkonserten Bethoven" med venner før helgen. Og i går var jeg og så "Trollspeilet" med bestemor Turid og tantebarn Ronja. Det første som møtte meg innenfor døren på teateret, var en dame som solgte program. Jeg ble dratt i den retningen og måtte selvfølgelig ha. Både fordi det er kjekt å lese om stykket jeg skal se, men mest fordi teateret lager så fine program! Jeg falt i staver begge gangene jeg fikk dette stykket kunstverk i hendene. Det er godt papir og fine bilder, og jeg ble stående midt i køen av folk som skulle inn og bare bla. Lurte på hvor mange man for skams skyld kan kjøpe, men nøyde meg med ett til hvert stykke, som jeg tok forsiktig med hjem. Nå er de revet i biter, de fine fargene og strukturene skal få komme med i bilder, og forsiden på "Bethoven" har allerede blitt del av omslaget til en liten bok.
- Sånn er det å ha et lidenskapelig forhold til papir...

Jeg oppdraget forresten en stor fordel med å glemme ta med ekstra pute til stolen for min lille niese: Hun måtte klatre opp i fanget til tante for å se bedre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar