mandag 10. februar 2014

Rydding.

Atelièr Mellomrom er ryddet. Her er ikke en overflødig blyant eller papirbit noe sted. Helt reint, alt pyntelig lagt i hyller og noen bilder satt pent opp på veggen. Utrivelig, her kunne jeg ikke jobbet! Men det blir nok snart seg selv igjen. Vi har nemlig hatt fotograf her i dag som har tatt bilder av hele huset for å legge det ut for salg. Hele helgen har vi ryddet og vasket, og jeg har gruet meg sånn til de der bildene, som kommer på nett og jeg vet at folk går og kikker på av nysgjerrighet. Men nå er det gjort, og det kjennes faktisk helt fint. Nå kan jeg ikke gjøre mer, nå er det ute av mine hender!

Det har uansett ikke foregått mye kreativt arbeid her på arbeidsrommet mitt de siste ukene. Etter søknadene til skriveutdanning var sendt, har jeg ikke gjort noe som helst. Livet har vært stappa av alt det praktiske med å skulle dra herfra, og arbeidsrommet har vært brukt til å sove og be. Bare det å si fra til alle og i rett rekkefølge, var enormt krevende. Vi fikk så mange fine tilbakemeldinger, om at det blir et tap at vi reiser og sånt. Det gjorde meg litt glad, og litt trist. Trist både fordi jeg ser hva jeg reiser fra, og at det er mye godt her. Og så blir jeg blir minnet på alt som ikke har blitt, alt jeg har ønsket meg, strevde med men aldri fikk til, kontaktene jeg gjerne skulle hatt osv. Og nå er det for seint... For nå reiser vi, det er helt bestemt og det kjennes helt fint!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar