søndag 8. februar 2015

Visning



Vi var i Kristiandsand i helgen, for å se på hus og snuse på om vi vil bo i de traktene der når året på Lillehammer er over. Det gikk ikke så bra.... Det der med huskjøp er et spill, og jeg er dårlig på sånt. Jeg vil at kommunikasjonen skal være ærlig, og det er den ikke i dette spillet. Etterpå føler jeg meg lurt: Bildene som ligger på nett er tatt med vidvinkellinse både inne og ute og farger er lagt på og trukket av. Det ene huset kom til å bli solgt på fredag, sa de, så vi MÅTTE komme og se på torsdag hvis vi ville ha det. Så vi tok fri to dager fra skole og jobb, men plutselig hadde de har all verdens tid og ikke vil selge før mandag. Det kom inn bud på det andre huset, så vi måtte forte oss og se på det om kvelden, i mørket. Vi så på tre hus, og gikk forbi et fjerde, og ingen av dem sa pang, her vil vi bo. Vi kjente egentlig ikke en dragning mot å bo på Sørlandet i det hele tatt. Selv om jeg veldig gjerne skulle hatt lyst å bo der. Både er der små hus i store hager som vi kan ha råd til, det er mye sol og bra klima, og Prestegården retreatsted ligger der. Men, dette er en hjerteavgjørelse, og hjertene sa ikke ja. Så vi legger det bort. Men fikk en god lunsj med niese Ellen, sov over hos på Prestegården og fikk et godt møte med Inger Marie som driver den. Så helgen var ikke helt bortkastet.


Men hvordan vi skal klare å finne hus på andre siden av landet når spillet er så uærlig som dette, og jeg heller ikke har krefter til å reise flere sånne maratonhelger midt i skoleåret, det skjønner jeg ikke. Så i dag er jeg motløs.



1 kommentar:

  1. Endelig fant jrg tilbake til bloggen din! Har tenkt på deg og lurt på hvordan det går. Heier jo sånn på deg pg valgene du har tatt :-) Måtte bare skrive nå, for jeg synes absolutt du skal ta med Larvik i vurderingen av nytt bosted. Masse vakker natur, ligger ved sjøen men er bare en liten kjøretur fra fjellet. Ikke så stort, men med nærhet til andre byer som ligger som perler på en snor. God kommunikasjon til Oslo (med alle mulighetene det gir). Et kulturliv som både blir bedre og bedre, og Norges flotteste spa! Det er jo også mye mer... Jeg angrer ikke et sekund på at jeg flyttet tilbake! :-) Jeg glemte jo noe av det beste, her får du mye for pengene når du kjøper bolig.... :-D

    Uansett, lykke til videre!!! Jeg følger med her (og er på fb hvis du er interessert)

    Mvh Stine (som drev Thrane)

    SvarSlett