onsdag 6. januar 2016

Mer lys

Det er noe som skjer med lyset etter jul, at det virker så mye sterkere. Det må skyldes noe mer enn at dagen blir fire minutt lenger i hver retning, det er noe med luften som blir klarere, ofte blir det kaldt og kanskje til og med litt sol. Her på flate Jæren er det jo sol over alt når den først dukker opp, og da kler jeg meg og kjører til stranden. Er det fint vær og helg, går jeg kanskje sammen med Eva for hun skal bade (!) Er det liten storm, går jeg mest aleine. Sånn så det ut i går:









I juleferien har jeg skrevet veldig lite. Det har vært besøk hos familien på Forsand, som gjør meg så godt og glad å være sammen med. Og vi har hatt besøk her og det var nyttår på Sandnes. Men oppi alt det fine, har det lagt og verket en stor bekymring for Harald, som ser ut til å snart være uten jobb igjen. Han har leitet etter noe nytt hele høsten for vi så hvilken vei det gikk, men det er dårlige tider for tømmermenn her på vestlandet, det er byggestopp over alt nå. Så vi vet ikke hva vi skal gjøre, men noe må skje for jobb må han ha!

Nå er det arbeid igjen, og det var rart å sette seg ved skrivepulten på mandag og ikke skulle skrive på romanen som har fylt bevisstheten min i 15 måneder, nå må jeg vente på tilbakemelding før jeg kan jobbe videre med den. I mellomtiden ser jeg litt på dikt, men det er vanskelig å komme i flyt på det og skrive kort nå, det er så lenge siden sist. Jeg har og en haug med påbegynte fortellinger som jeg heller vil ta tak i og se hvilke det kan bli noe av. Noen av dem handler om hav, og jeg vil nok skrive dem annerledes nå, som jeg bor her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar