tirsdag 2. februar 2016

SPOR


De siste ukene har jeg begynt å tenke på SPOR, den årlige kulturvandringen i Forsand i palmehelgen. Har bundet inn flere dikt i små bøker og begynt å tenke hva annet jeg skal gjøre. Jeg har nemlig blitt spurt om jeg vil stille ut bøker med mer i kirken, og det spørsmålet ble jeg veldig glad for. Den kirken har jeg et sterkt forhold til, der har jeg vært i opp og nedturer, mannen har bygget den om og jeg jobbet der en stund. Nå har jeg noen idèer til utstilling, og må inn snart og se om det lar seg gjennomføre.









Men så var jeg i Stavanger i går og gjorde undersøkelser jeg trenger til ”Eplehuset” (som er arbeidstittel på romanen). Jeg skulle bare finne ut litt bakgrunnstoff til den lange fortellingen, men det gikk som det måtte: Pennen begynte å gå, jeg skrev og skrev, så for meg endringer og nye scener ramlet inn. Egentlig skulle jeg ikke skrive mer på den før jeg finner et forlag som vil gi tilbakemeldinger på det jeg har gjort så langt. Men nå skriver jeg igjen likevel, og det er så deilig. Å, så deilig det er! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar