mandag 15. november 2010

Tilbakemeldinger

Jeg får stadig flere tilbakemeldinger på det jeg lager. Flere jo mer jeg våger å dele. Selvfølgelig! Den største tilbakemeldingen, er at noen vil kjøpe det jeg har laget. Og det gir meg stor glede å tenke på at bildene mine henger på en høy vegg i Australia og på et samtalerom i Sverige. - For å nevne to av de som varmer meg når Jante kommer på besøk og prøver fortelle meg at jeg ikke duger til dette.

Men den meste sjamerende tilbakemeldingen fikk jeg i helgen:
Jeg var på jakt etter gave til mannen min som fylte 40, og havnet inn i "Sølvsmie" i en sidegate til Langgata i Sandnes. Der traff jeg Marta fra Georgia. Hun laget og solgte vanvittig vakre smykker, bilder og ikoner. Hele butikken var et et nydelig lite galleri med ekte kunst. Jeg gav henne visittkortet mitt da jeg gikk etter et langt besøk, så hun kunne ringe når bestillingen var ferdig. "Å, du skriver," sa hun da hun så kortet. Og ville gjerne ha en av diktsamlingene mine, for hun drev og lærte seg norsk. Det fikk hun, og den sjamerende tilbakemdlingen kom i posten i helgen: Diktene mine er, skriver hun, "helt spesiell gymnastikk i norsk".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar