tirsdag 2. november 2010

Diktfjøl

Inspirasjon kan komme fra hvor som helst!
En dag var jeg ute og hentet ved. Vi hogger vår egen ved, men kjøper kapp fra trappefabrikken til å tenne opp med. Jeg hentet opp litt kapp fra denne sekken, og oppdaget at jeg stod med noen store, flotte eikebord i hånden. - De kan jeg jo lage bilder på, tenkte jeg! Og så etter om det var flere. Der var mange! Jeg samlet alle og bad mannen skjære dem reine i kantene. Det ble en hel bunke. Det var da jeg fikk idèen om å rett og slett lage mange, litt like bilder på dem. Det er flere som har spurt etter om jeg ikke kan lage noe å gi til gave til konfirmant, brudepar eller slike anledninger når man vrir hjernen for å finne noe som er bitte litt gjennomtenkt og helst skal ha noe å si. Så nå har jeg gått i gang og lage enkle collage med korte dikt på denne bunken med eikefjøl. Jeg har skrevet en haug med dikt på godt papir og flytende tusj, som ligger her og frister og venter på å bli ferdig bilde. Det begynner å bli fint å skrive for hånd, og er rasende gøy nå som alle timene med Eli for å lære meg calligrafi begynner å vise litt igjen på det jeg skriver!

2 kommentarer:

  1. Så fint det er det du lager !! Ikke rart jeg vil følge bloggen din :-)

    SvarSlett
  2. Så fint det ordet,en hengebro over avgrunnen er ordene :Tilgi meg!!
    Snakk om gullkorn!
    Kan jeg få bruke det på bloggen min og linke til deg?
    Klem fra sol

    SvarSlett