tirsdag 21. mai 2013

Nytt papir

Da jeg var i Oslo for noen uker siden, kjøpte jeg papir. Selvfølgelig, det er liksom det jeg kjøper når jeg er ute og reiser. I hovedstaden er en butikk som heter Norway Design, som av en eller annen grunn selger unorsk papir i kjelleren. Mengder av håndlaget og all slags kvalitetspapir. Jeg gikk helt amokk blant bomull- og sukkerrør-papir i store ark, men måtte begrense meg til to ruller, så jeg fikk dem med hjem. Etterpå ble de med på besøk til niese Brit Tone, og etter det tilbake til kusine Lotte der jeg bodde. Da var det blitt seint, det var helg og mye folk ute og bare noen av dem var edru. Jeg måtte bytte bane på Oslo S, og tviholdt på både papir og veske og meg selv og følte meg som en skikelig vettskremt landsens jente i byen. Siden kom papir-rullene seg helt hjem via håndbaggasje på fly og ferjetur i styrtregn.

Så lå de her og ropte på meg i flere uker, for det var tusen andre ting som måtte gjøres. Den siste måneden har jeg fått skrevet altfor lite i det hele tatt. Livet har vært fult av andre ting, og ikke alt kan velges bort. Jeg blir som vanlig en furie når jeg ikke får skrive og kjefter på alt som står i veien, uten at det alltid kan noe for det eller forstår skyllebøtten...

Men sist uyke fikk papiret skrift! Jeg skal lage noen lange remser med bare dikt og ikke noe mer på. Nå skal jeg finne ut hvordan de skal henges opp.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar