fredag 13. juni 2014

Skopelos II

Sitter på en taverna nede på stranden i Agnondas på Skopelos, hvor jeg har spist lunsj og sjekker post for her er internett. Har overtatt stamstedet til Wenche og Roy, som ofte har bodd på dette lille stedet, men nå leier de et større hus nærmere byen. Det er sånne vennlige folk her! Han ene kelneren kastet nettopp litt gammelt brød ut i vannet, for da kommer fisk og spiser det, til stor fornøyelse for to små jenter ved nabobordet.



Sulten på sol, er jeg ute i den mest mulig. Men midt på dagen er det fint å sette seg i skyggen og skrive. Og det gjør jeg! Det er bare å ta i pennen, så kommer ordene fossende. Jeg skriver om  flyttingen, kjærligheten, om en malerpensel jeg fant på stranden en dag. Og om jordskjelv  - opplevde ett for noen netter siden. 4,9 på R.skala, men ganske skremmende!


I morgen kommer tidenes beste overraskelse: HARALD! Jeg bestilte denne reisen aleine, for det var meningen han skulle vært fisketur med en kamerat, og ville være klar for å begynne i ny jobb. Men det ble ikke noe av turen hans. Jeg gikk her og lengtet etter han, og det gikk andre veien og forstod jeg, da han ringte og sa han hadde bestilt billett! I morgen skal jeg inn på kaien i byen og hente ham. - Med busser ingen helt vet når går... Det henger en tavle i byen med håndskrevne tider, men de endres stadig, og fra terrassen min har jeg sett mange flere enn de oppsatte! Hellas har store snev av anarki. Sjarmerende - når man bare er på besøk!

 
 

 


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar