lørdag 28. juni 2014

Øyerfjellet

I den lange, nødvendige pausen jeg har laget meg i sommer, håper jeg å få gått mye i fjellene her øst. Nå har vi vært to dager i Øyerfjellet, som ligger mellom Gudbrandsdalen og Østerdalen, for å gjøre oss litt kjent. Det var et nydelig sted! Lange vidder, lave topper, reinlav som spilte i solflekkene. Stier som var merket og fjøler lagt over myrer - de har et navn jeg nå har lært meg: Klopp. Det var båter til utlån i vannene. Og buer: To små, fantastiske steinhytter kom vi over, og det er flere. Som var åpen for alle fjellfarende, alt lagt til rette av Øyer Fjellstyre og bruken var gratis! Jeg ble varm om hjertet og følte meg så velkommen.


Men selv om her er fint å være, er det rart å ha reist fra alle jeg er glad i... Jeg savner dem veldig. Niesene mine Ellen og Mariann, f.eks, som er hjemme for sommeren nå. Og venner. Håper alle kommer på besøk som har sagt at de skal, for da ser jeg i alle fall noen av dem i sommer...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar