onsdag 11. juni 2014

Skopelos

 
 
 Skopelos!
 
Jeg er på besøk hos kunsterne og vennene mine, Wenche og Roy. De viser meg sitt paradis, og det er helt vidunderlig her, En rytme, en ro, som jeg ikke har kjent noe annet sted. Sliten av flytting, og hadde nettop landet i Lillehammer, var jeg lite motivert til å pakke og dra igjen. Men jeg landet med en gang her, og kom rett inn i en stor hvile-tilstand. Og jeg skriver!
 
Skal jeg en gang
skrive en hel bok
med tykke permer
og gulnede blad
som blafrer i vinden
på en gresk strand
med solkrem og sand i
og en kvinne som sukker:
"Å! Det var en god bok"
og glemmer den igjen
på et bord i tavernaen
når hun går,
blir funnet igjen av
neste gjest
som leser den
ved siden av meg
på flyet hjem?
 
Foreløpig bor jeg i huset de har leid for flere måneder, men i morgen flytter jeg til et fantastisk, lite sted ved en havn og strand. Der er et par hus, noen tarvernaer, en bitte liten butikk, og det er alt. Så tror jeg det er det et sted for skrive- og fotoglede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar