fredag 13. mars 2015

Vinterbilder








Jeg har endelig fått mobil, pc og blogg til å snakke sammen om bilder, og her er noen av dem. For tiden får jeg tilsendt hauger med bilder av bomstrende krokus, og jeg blir helt gal av hjemelengsel, for her ligger snøen enda! Nede i byen har den smeltet godt, og veiene er endelig bare, etter å ha tilbudt all verdens besyndelige underlag de siste månedene. Men vi bor høyere, og her ligger det hvitt enda. Jeg har måkt gresset (tror ikke det er helt vanlig) inne mot husveggen sånn at vi kan sitte på barmark og drikke kaffe i solen - som det fortsatt er mye av og som varmer godt nå. Men det er kalde netter, og det gjør at snøen HELDIGVIS smelter seint, sier de sprø folka i denne byen. Det eneste de tenker på er å stå på ski!

Det er jo helt sprøtt, at vi skal reise tilbake til regnet på vestlandet, jeg vet det. Men i sommer savnet jeg båtlivet, i høst vinden og nå vårblomstene, det er vinteren som er værst og slår meg ut hvert år. Mange ganger har jeg prøvd å få til en reise til varmen etter jul, men det har blitt hindret av økonomien og det at jeg ikke tørr reise aleine, og folk rundt meg er jo på jobb og kan ikke bare bli en en trøtting til varmen sånn uten videre. Nå lurer jeg på om jeg fremover bare skal legge inn en fast skrivemåned hver vinter her, og få de andre årstidene hvor vi nå enn skal bo.

Denne uken har vi hatt filmmanus på skolen, og jeg gjorde noe helt nytt: Møtte blank den dagen vi skulle legge dem frem for hverandre. (Vi leverer inn en sides arbeid i sjangeren vi har hatt den uken nesten hver torsdag) Jeg fikk det ikke til, det ble for komplisert å skulle putte en historie inn i en mal for manus og fortsatt beholde innholdet. Skjønte etterpå at jeg egentlig nesten var i mål, men det var  litt deilig å melde pass! Jeg har levert så mye dette skoleåret, så mye uferdig og nettop påbegynt, og bare en liten del av det har jeg faktisk vært fornøyd med. Det jeg har levert er toppen av et isfjell av det jeg har skrevet, det egentlige ligger under og ingen ser det enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar