mandag 9. mars 2015

Mandag



 - Sånn så det ut da jeg kjørte fra Lia gård, retreatstedet i Østerdalen, etter å ha vært der og skrevet høstens semesteroppgave. Nå skal jeg snart begynne å jobbe med vårens. Det er nok å ta av, jeg har skrevet vanvittig mye dette året, prioritert skriving foran det meste, dukket ned i det og nydt å kunne bare holde på uten hverdagslige forstyrrelser. Men nå er det andre ting  som konkurerer om plassen i hodet: - Hvor skal vi bo om et par måneder? Det begynner å bli et påtrengende spørsmål. Planen er at vi reiser til Sandnes i påsken og bor hos niese Mariann og ser på alt som er å oppdrive av hus i mils omkrets med våre kriterier: Lite hus med stor hage, utenfor men ikke altfor langt fra by. Uken før påske er reiseuke på Nansenskolen, skrivekunst skal med billedkunst til Berlin, men jeg har meldt meg av turen. Etter mye grubling kom jeg til at å reise på hektisk gruppetur til en storby med min helse.... ikke vil fungere. Dermed har jeg en uke ledig til å skrive. Men det kan jeg likegod gjøre der vest, og samtidig se på hus. Så jeg drar allerede 23. mars. Gleder meg! Til kokusen som blomstrer, havet, vennene, ungene deres, familien. Og det blir en test på om jeg klarer skrive med ale disse forstyrrelsene, for det må jeg jo klare fremover, når jeg skal tilbake til alt som forstyrrer, både godt og vondt. Å, som jeg savner de forstyrrelsene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar