fredag 6. november 2015

Natt

 Jeg har fått jobb som vikar på biblioteket i Hå, og i går var jeg på opplæring. Da sendte jeg mange varme tanker til biblioteket i Forsand, der jeg hadde verdens beste sjef og dessuten to bokslepp. Det blir nok ikke så mye arbeid her til å begynne med, og det er sikkert merkelig, men det er jeg bare lettet for! Kjennes bra å ha fått en fot innenfor, så vil tiden vise hva det blir til. Men akkurat nå har så mye jeg skal ha skrevet at dagene er langt fra lange nok til alt jeg vil ha gjort:


NATTLYRIKK

Jeg har en ny bok jeg enda ikke er skrevet i, som jeg skriver tull i mens jeg ser på bokstavene, venter på søvnen og øver meg på jevne bokstaver, men det blir bare krøll som ikke kan leses, og nå må jeg ikke bruke viskelæret mer, for det blir så grisete på kjøkkenbordet til min elskede skal spise frokost her i morgen tidlig. Natten er til å sove i, så kanskje jeg skal prøve?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar