onsdag 18. mai 2016

Vente



Jeg er dårlig til å vente. Det er ikke en måte jeg vil leve et liv på, å sitte i ro og vente på at ett eller annet skal skje, som at et hus skal bli solgt og noen som leser romanen skal gi meg tilbakemelding. Jeg øver meg i å være der jeg er, være sammen med de som er her, våge å bli glad i nye mennesker og ta det som kommer etter hvert i stedet for å vente på det som kanskje kommer. Når det gjelder å gi ut en roman, forstår jeg at det tar rundt fire evigheter, og det er ganske lenge. Så er det disse diktene jeg jobber med imens, og det begynner å bli ganske mange som er ferdige etter hvert, jeg har hatt en opptelling nå, og det er rundt 90 som egentlig er klare for å komme ut i verden. Det er fem år siden forrige samling, siden har bare laget disse små bøkene for hånd og kost meg med det. Men det er kanskje på tide og prøve seg på å finne et forlag igjen, har jeg tenkt når jeg har fått tilbakemeldinger på det siste jeg har skrevet og forstår at det er ikke så verst. Så nå vurderer jeg å sette alle disse diktene sammen og sende dem ut i verden på leit etter noen som vil trykke og være med å selge dem. De tar sikkert et par evigheter det og, så kanskje jeg skal bare begynne og la det gå sin gang.




SMAK

Tar en støyt
av ordene
ruller dem rundt
i munnen

Spytter dem ut
de er for små
for det
jeg vil si

Jeg må nok brygge
mine egne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar