mandag 21. mars 2016

Inntrykk


Et forsøk på å skildre litt av stemingen i Forsand kirke i helgen:
Jeg hadde laget fire instalasjoner fra påske-fortellingen. 









 Skrevet flere store spørsmål på bannere og hengt dem opp.








Hengte håndlagede bøker i snorer tett i tett i snorer fra taket og stilte collager i en benk.

 









Besøket var godt og det strømmet inn på folk både lørdag og søndag. 
Salget av bøker og bilder var også godt, og en av gjestene spurte om det var målet mitt, eller hva var det som drev meg? Jeg vil berøre, sa jeg. Og når jeg så noen bli stille og gå rundt i installasjonen, stå og lese i bøkene uten å ense de rundt seg eller lese spørsmålene som hang der og si at de var ubehagelige, da skjønte at jeg hadde nådd målet. 

Men det var krevende dager også. Å forholde seg til så mange mennesker, å begynne på gode samtaler og hilse på mange jeg ikke hadde sett på en stund – og så hele tiden bli avbrutt og måtte forholde seg til nye…. Jeg er sliten i dag, og har en nødvendig hviledag før resten av påsken og flere besøk.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar