onsdag 27. september 2017

snart bokslepp


Det er 10 dager til bokslepp,  og jeg er spent. Har gjort dette to ganger før, men det var tryggere. Da var jeg på Forsand bibliotek, hvor jeg jobbet og hadde verdens beste sjef på laget, og det kom massevis av venner og kjente.  Nå er jeg ganske ny på stedet,  selv om jeg kjenner noen fra da jeg bodde på Forsand, og har fått nye bekjentskap det året jeg har bodd her. Og håper jo det kommer gode venner og mennesker jeg gjerne vil dele denne kvelden med. Men er mye mer usikker...  Syns alle har det så travelt,  det skal noe til å fange folk i farten.

Så fikk gitaristen sene-betennelse,  vi måtte på leit etter ny musiker og fant Geir Arve Helvig, som er en av Ryfylkets beste pianister. Vi øvde nå i uken,  og tror dette blir bra! Det er utrolig gøy å lese til musikk, det blir en rytme og stemning som gjør diktene annerledes.

Rosehagen er jeg litt kjent på, er stadig innom og spiser lunsj, og har lest der en en gang før. Den nye eieren er en super og engasjert dame, og jeg tror stemningen i kafeen i den gamle villaen vil være god for dikt og musikk. Men den største spenningen, er om boken kommer! Har mareritt om at jeg skal stå på scenen og blafre med løse ark og feire en bok som ikke er enda. Får håpe det går godt....



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar